Bli hälsosam med KBT

Har du någon gång ätit mer godis än vad du hade tänkt dig från början och sedan ångrat dig?

En av mina klienter beskrev sitt problem så här:
“Jag vet inte hur många gånger jag har bestämt mig för att börja mitt nya sunda liv med start på måndag. Men redan på onsdagen tappade jag fokuset och tänkte istället att jag börjar på måndag igen. Så under dagarna fram till måndagen åt jag för kung och fosterland, för på måndag då skulle jag ju mitt nya liv börja. Men när onsdagen kom  upprepade sig samma visa igen. För varje misslyckande blev jag både ledsen och arg på mig själv. Jag kunde inte förstå varför jag aldrig lyckades och det fick mig att känna mig värdelös.”

Om vi inte vet varför vi gör de val vi gör, så kommer vi fortsätta att göra samma val och hamna i samma situationer om och om igen. Inför en livsstilsförändring lägger vi ofta fullt fokus på kost och träning men bortser från vad som pågår inom oss. För att lyckas behöver vi förstå orsaken bakom beteendet och vad det är som triggar oss att göra mindre bra val. I den här kursen kommer vi titta på helheten inifrån och ut.

Kursen innehåller bl.a

  • Kognitiva verktyg
  • Målplanering
  • Kostschema
  • Praktiska övningar
  • Förhållningssätt
  • Strategier
  • Hemuppgifter
  • Recept
  • Träningsövningar
  • Motivation

Nedräkningen har börjat!

Nu är det inte många dagar kvar tills vi lanserar den här kursen som en digitaltjänst. Ett tips är att anmäla dig till vårt nyhetsbrev så att du får information om när det är dags.

 Hos mig får du hjälp med att uppnå en sundare livsstil och ett bättre mående med hjälp av bl.a KBT (Kognitiv beteendeterapi). Vi går igenom faktorer som påverkar beteendet. Ett exempel på det är hur tankarna kan leda till ett mindre önskvärt beteende (ex äta när man egentligen inte är hungrig eller välja bort träning mot att ligga på soffan). Majoriteten vet redan vad som är nyttigt, vad man ska äta och när man ska äta.  En del har även kommit en bra bit på vägen men inte lyckats hålla det.
Många blir överraskade när de inser att exempelvis en tidigare händelse som inte var kopplad till mat i själva verket är en stor trigger idag.

Inspiration och ett nytt tänk kring mat

Förslag på hur du kommer igång

Tips på nya förhållningssätt

“Det handlar om livet, alla borde gå den!”

“Kursen har påverkat mig att tänka bättre kring mina handlingar när det gäller mat o andra saker. Utmärkt!

“KBT kan användas i många situationer!”

“Synen på mina matval. Man behöver inte banta utan det går ändå med rätt verktyg.”

 

“Tycker mer om mig själv nu än tidigare.”

“Gått ned i vikt! Blivit mer lugn och hittat strategier att lägga upp och planera. Inte bara släcka bränder.”

Dela